نام « خلیج پارس » ، سراسر پارسی است

استاندارد
  • نوشته شده در ۴ شهریور ۲۵۷۶

کشتی یونانی گرفتار آمده در دریای پارس در کناره های کیش

یک پاسخ »

  1. درود به شناخت مهربان و دانا
    خستگی ام در شد از نوشته خوبت دوست گرامی، بسیار آموزنده و جالب بود.
    پاینده باشی
    ترنم

    لایک

    • درود بر ترنم گرامی و ناپیدا،

      بسیار سپاسگزارم و خوشال از دیدن دوباره شما در اینجا. 🙂
      جالب است بدانید که نسخه کوتاهتر این نوشته را چند ماه پیش در سایت بالاترین فرستاده بودم و برخی از هواداران جناب مصدق و کاسه لیسان اسلام و عرب ، از این نوشته به این نتیجه رسیدند که من مزدور عربستان و اسراییل هستم! زیرا در آنجا نوشته بودم که اگر کسی می تواند به گوش عربها برساند که واژه خلیج به تنهایی نیز یک نام پارسی است.

      لایک

  2. همین جان از ترنم عزیز همسنگر خوب و قدیمی ام در حبهه مشروطه طلبان ( پادشاهی عزیز ) سلام عرض میکنم

    لایک

  3. شناخت میگم چقد وبلاگت عالیه احتیاج به ایمیل و دنگ و فنگ نداره می تونم چند تا فحش کرمانی بهت بدم 😉

    لایک

  4. ببخشید من در کامنت دوم تصحیح میکنم واژه ( همین جا ) صحیح است
    ترنم عزیز ببخشید

    لایک

  5. یازده دموکراسی اول جهان جهان پادشاهی پارلمانی هستند از قبیل نروژ و سوئد و بلژیک و انگلستان دانمارک و فنلاند و ژاپن و…. و مخوف ترین دیکتاتوری های جهان جمهوری هستند مانند ایران و کره شمالی و لیبی و سوریه و عراق و پاکستان و…قالب نظام حکومتی تضمین کننده محتوای آن نیست ای چپول گرای خنگ و خرف ای اصلاحطلب بی شرف!
    ببخشید یه ذره عصبانی شدم

    لایک

  6. یازده دموکراسی اول جهان پادشاهی پارلمانی هستند از قبیل نروژ و سوئد و بلژیک و انگلستان دانمارک و فنلاند و ژاپن و…. و مخوف ترین دیکتاتوری های جهان جمهوری هستند مانند ایران و کره شمالی و لیبی و سوریه و عراق و پاکستان و…قالب نظام حکومتی تضمین کننده محتوای آن نیست ای چپول گرای خنگ و خرف ای اصلاحطلب بی شرف!
    ببخشید یه ذره عصبانی شدم

    لایک

  7. ایران تنها کشوری در جهان هست که وقتی فیلم های گذشته اش ( دوران پادشاهی ) و همینطور مجله ها و روزنامه هایش را تماشا میکنیم فکر میکنیم در آینده زندگی میکنیم

    لایک

  8. یک کلمه بگو حالم خوبه تا من از نگرانی در بیام شناخت عزیز همین من دیگه کاری ندارم

    لایک

  9. شناخت عزیز باورم نمیشه وبلاگت رو به امان خدا رها کرده باشی!!! نکنه از دست من دلخوری که جواب نمیدی!!!

    لایک

  10. سقوط آخوندها 100 درصد شد آخه دلار امروز شده 5 هزار تومان !
    ایشالله که رفتنی شدن

    لایک

    • درود بهداد جان،
      شرمنده که اینهمه پیام فرستادی و من تازه دیدم. من خوبم عزیز.
      خودت خوب هستی؟ ممنون که سراغی از من گرفتی.
      مدتی بود به وبلاگ سر نزده بودم. چند ماهی هم است که در توییتر هستم. اگر دوست داشتی به ما سر بزنی نشانی توییتر من این هست:

      لایک

  11. دمت گرم شناخت دیگه فهمیدم کجا تشریف داری حتما بهت سر میزنم
    خیلی خوشحال شدم درود بر تو دوست عزیز و سلام دوستان برسان

    لایک

  12. با درود
    برای یافتن معنی خل نیازی نیست راه دور برویم ، خل در گویش لری و لری بختیاری به معنی کج و خم است.
    بختیاری ها به عروس بهیگ می گويند که با استفاده از توضيحات بالا می توان آن را به شادی آور معنی کرد .

    لایک

  13. اینم از اسم جزیره
    این واژه از اساس پارسى ست و معربِ واژه ى پهلوىِ گَزیرَک Gazirak (پهلوى: گزیرک: گزیره، جزیره ) است و تازیان (اربان) آن را از پارسى برداشته و الجزیرة مى گویند جمعش جزایر!!! پس شایسته ى یک ایرانى ست که بگوید و بنویسد : گزیره Gazireh (نه جزیرهx)

    لایک

  14. اینم از اسم جزیره
    این واژه از اساس پارسى ست و معربِ واژه ى پهلوىِ گَزیرَک Gazirak (پهلوى: گزیرک: گزیره، جزیره ) است و تازیان (اربان) آن را از پارسى برداشته و الجزیرة مى گویند جمعش جزایر!!! پس شایسته ى یک ایرانى ست که بگوید و بنویسد : گزیره Gazireh (نه جزیرهx)

    لایک

بیان دیدگاه